Geef je mening tijdens het klanttevredenheidsonderzoek

Misschien lag er wel één bij jou op de mat: een uitnodiging voor het klanttevredenheidsonderzoek van je verzekeraar. Verzekeraars voeren dit onderzoek uit om hun dienstverlening te kunnen verbeteren. Heb je een brief gehad? Doe dan mee!

Verzekeraars vinden het belangrijk dat de dienstverlening aan hun klanten goed is. Daarom onderzoeken ze regelmatig wat goed gaat en wat beter kan. Het klanttevredenheidsonderzoek wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK. Ieder jaar bellen zij ongeveer 25.000 klanten van verzekeraars.

Hoe het onderzoek werkt

Elke verzekeraar die meedoet aan het klanttevredenheidsonderzoek levert een lijst met klanten aan. Zij selecteren die klanten willekeurig. Als jij bent geselecteerd, krijg je eerst een brief. Daarna word je gebeld door GfK. De onderzoeker zal je dan bijvoorbeeld vragen stellen over de telefonische bereikbaarheid van je verzekeraar, hoe duidelijk de informatie op de website is en hoe makkelijk het is om een schade te claimen. Antwoorden zijn niet goed of fout: het gaat erom dat je je mening geeft.

Meer weten?

Bijvoorbeeld over de selectie van klanten? Of over wat je moet doen als je liever niet meedoet? Lees meer over het klanttevredenheidsonderzoek.