Keurmerk laat kwaliteit service verzekeraar zien

Hoe snel word je geholpen? En hoe begrijpelijk zijn de brieven van je verzekeraar? Het zijn twee van de vele vragen die de Stichting toetsing verzekeraars toetst bij verzekeraars. Scoort de verzekeraar voldoende, dan krijgt hij een Keurmerk: het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Steeds meer verzekeraars mogen dat Keurmerk voeren.

Misschien heb je de drie letters KKV weleens op een brief van je verzekeraar zien staan. Ze staan in het logo van het Keurmerk. Als dat zo is, dan kun je erop rekenen dat je verzekeraar klantgericht werkt. Je kunt erop vertrouwen dat het bedrijf zijn beloftes nakomt en goede service biedt op het moment dat jij het nodig hebt.

Strenge normen

Een verzekeraar krijgt het Keurmerk niet zomaar. Daarvoor moet hij voldoen aan allerlei normen. Bijvoorbeeld over de manier waarop klanten informatie kunnen vinden. Over hoe die informatie is opgeschreven. Over de wachttijden aan de telefoon en reactietermijnen op brieven. Die normen worden gecontroleerd door de onafhankelijke Stichting toetsing verzekeraars. Ook als de verzekeraar het Keurmerk eenmaal heeft, blijft de stichting dat controleren. Zo ben je zeker van een goede service.

Meer weten? Lees meer op de website van het Keurmerk.