Kifid opent online klachtenloket

Een klacht over een verzekeraar of bank? Dan kun je sinds 8 juli terecht bij het online klachtenloket Mijn Kifid. Je klacht wordt vervolgens volledig online afgehandeld. Gemakkelijk en snel.

Het online klachtenloket is een initiatief van Kifid: het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening. Kifid helpt bij het oplossen van problemen tussen consumenten en hun financiële dienstverlener, als zij er samen niet uitkomen. Kifid doet dat als jaren via de post, en nu dus ook digitaal. Dat gaat sneller en werkt gemakkelijker.

Hoe het werkt

Iedereen met een klacht kan via Kifid.nl een persoonlijk account aanmaken: Mijn Kifid. Daar kunnen zij hun klacht melden via een formulier, inclusief alle gevraagde documenten. Ook na het indienen van de klacht is Mijn Kifid handig, de hele verdere behandeling van de klacht is daar namelijk te volgen. Nog meer voordelen van het online klachtenloket: de gewenste informatie komt op het juiste moment bij de juiste person en aanvullende stukken zijn gemakkelijk online in te dienen.

Meer weten? Kijk op de website van Kifid.