Klantonderzoek

Het Verbond van Verzekeraars voert al een aantal jaar onderzoek uit onder klanten van verzekeraars. Met de resultaten van dat onderzoek kunnen verzekeraars hun dienstverlening verbeteren. Onderzoeksbureau GfK voerde het klanttevredenheidsonderzoek uit, maar sinds 2016 is VerzekeraarsInBeeld hiervoor in de plaats gekomen. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door TNS Nipo.

Verzekeraars vinden het belangrijk dat de dienstverlening aan hun klanten goed is. Door deel te nemen aan het klantonderzoek. krijgen de verzekeraars een beeld van wat goed gaat en wat beter kan. Voor het klantonderzoek gebruikt TNS Nipo hun bestand met consumenten die aangegeven hebben mee te willen doen aan dit soort onderzoeken.

Klanten beoordelen hun verzekeraar op de volgende onderwerpen:

  • Vertrouwen
  • Klantgerichtheid
  • Deskundigheid
  • Contact
  • Tevredenheid

Benieuwd naar de resultaten van eerdere onderzoeken? Die kun je vinden op de de website van het Verbond van Verzekeraars. De resultaten van VerzekeraarsInBeeld vind je op VerzekeraarsInBeeld.nl.