Klantonderzoek

Het Verbond van Verzekeraars voert al een aantal jaar onderzoek uit onder klanten van verzekeraars. Met de resultaten van dat onderzoek kunnen verzekeraars hun dienstverlening verbeteren. Sinds 2016 publiceert het Verbond de resultaten van het klantonderzoek op VerzekeraarsInBeeld. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door Kantar TNS.

Verzekeraars vinden het belangrijk dat de dienstverlening aan hun klanten goed is. Door deel te nemen aan het klantonderzoek. krijgen de verzekeraars een beeld van wat goed gaat en wat beter kan. Voor het klantonderzoek gebruikt Kantar TNS hun bestand met consumenten die aangegeven hebben mee te willen doen aan dit soort onderzoeken.

Klanten beoordelen hun verzekeraar op de volgende onderwerpen:

  • Vertrouwen
  • Klantgerichtheid
  • Deskundigheid
  • Contact
  • Tevredenheid

Benieuwd naar de resultaten van eerdere onderzoeken? Die kun je vinden op de de website van het Verbond van Verzekeraars. De resultaten van VerzekeraarsInBeeld vind je op VerzekeraarsInBeeld.nl.